söndag 27 januari 2008

Söndag

Dagen började som vanligt med 1 1/2 portion havregryngröt med krossat linfrö, banan och lättmjölk. Idag lyxade jag till det lite extra med solrosfrön och torkade aprikoser! Till detta ett glas God Morgon järn- och folsyreberikad juice och ett ägg i min smarta microäggkokare från Designtorget. Hunden som står där är ett saltkar om någon undrar.

Nu sitter jag här vid datorn med en kopp te och laddar för långpasset som ska springas om några timmar. Det får nog bli lite mellanmål i form av smootihe också innan det bär av. Och dammsugning.. Tråkigt men välbehövligt.. Nu när solen för en gångs skull skiner så ser man hur dammigt och smutsigt det är här inne. Men jag ska inte klaga, solen skiner ju!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var med jobbångest jag satt på vagnen till jobbet när solen sken som aldrig förr och himlen var klarblå. När jag stog på hållplatsen sprang inte mindre än två löpare förbi mig. Antar att ditt långpass blev riktigt härligt? Själv plågas jag här på jobbet med en tråkig kollega. *suckar*

Löpning & Livet sa...

river: jo förutsättningarna var ju de bästa men det hjälpte tyvärr inte :( Sirap i benen och klister under skorna kan nog bäst sammanfatta dagens långpass.. :(