tisdag 24 juni 2008

Intervaller i trappform

Ingen träningsvärk i benen, bara lite stelhet i rygg, bröst, biceps och triceps. Men de musklerna ska jag ju inte springa med så det gör inte så mycket. Det känns tvärtom ganska bra att de fått lite träning och inte helt försvinner.

Så nu ger jag mig ut på ett intervallpass och hoppas på att benen är lika glada idag. Får bli samma runda som igår, men den här gången ska det, efter 15min uppvärmning, springas trappintervall. Först 2km, sen 1,5km, sen, 1km och slutligen 0,5km innan nedvarvningen. Men eftersom jag inte har sådana där moderna saker som mäter distans åt mig får jag köra på tid istället. Hade tänkt mig 10min, 7,5min, 5min och 2,5min där tempot ökar lite för varje intervall. Det blir nog bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett kul upplägg. Sugen på springa nu ju!!!!

Sofy sa...

Äsch! Spring ettan på 4.40 och 05:an på 2.10! Lite utmaning måste du ju ha vännen!!!

Kom igen nu! Öka!!!

Löpning & Livet sa...

anna: ja det funkade rätt bra faktiskt! Fast nu är jag trött och lite stel i ena höften, men det är sånt man får ta :)

sofy: haha, men det blir så jobbigt att räkna då :) Eftersom jag inte vet hur långa sträckorna är/var så springer jag hela minuter istället.. vem vet, jag kanske sprang länge än 2km, 1,5km, 1km och 0,5km.. :)

Anonym sa...

Hm... kanske åxå borde springa fler intervallpass. Blir ju lite enformigt att bara springa samma 8km-slinga hela tiden. Igår och idag har jag dock bara styrketränat. Igår var det armar, axlar och mage som fick sig en omgång, och idag ben, rygg och mage igen. Satsar på Beach 2010;-) Tips på nån bra springmusik?? Har förresten kört Mickes FBK-magpass i några veckor nu och jäklar vad det tar! Fy sjuttsingen så effektivt! :-D Kram påddä!

Cizzi sa...

Låter sjukt jobbigt. men kul =)

Villa Carl Larsson sa...

Vad härligt att du kommit igång med löpningen igen. Vila gjorde nog gott.
Kör hårt på intervallerna. Jag skulle vilja ha en klocka som man kan ställa in tiderna på och att det piper emellan varje så slipper man kika på klockan hela tiden. Har du en sån? Jag kanske också har det, har inte lyckats klura ut det bara hmmm.

Sofy sa...

hi hi..okej då!!!

Felicitas sa...

Härligt jobbat (för jag ser att de redan avverkats)!! :D

Löpning & Livet sa...

marie: haha.. Ja du borde testa, det är kul! Kram

cizzi: kul men jobbigt :)

jozan: nej jag har inte det tyärr :( Önskar mig en polar rs200sd eller en garmin forerunner!

Sofy: :D

felicitas: jepp :)