tisdag 10 juni 2008

Kort rapport om snigelintervaller

Hur är det möjligt att dagens 500m intervaller gick i ungefär samma tempo som 21,1km Göteborgsvarv? Intervallerna sprangs dessutom på bana, visserligen med motvind halva varvet men det borde ju kompenseras av medvind på andra halvan. Jag tror att banan är 300m (ska försöka kolla upp det, skulle den mot all förmodan vara 400m blir jag lite gladare) och eftersom ena kortsidan av någon anledning var avspärrad uppskattade jag att två varv blev ungefär 500m. Sorgligt vilken dålig form jag verkar vara i. Imorn ska jag försöka hinna ringa till vårdcentralen, så här kan jag inte ha det längre! Men jag borde ju få lite beröm för att jag inte ger upp trots alla motgångar. Eller hur?! :D

P.S; Jag är beroende av solrosfrön. Jag skulle lätt kunna äta upp en hel påse på en gång.

P.S igen; Det går för en gångs skull bra för Sverige!

12 kommentarer:

Puma sa...

den kanske är på 350 meter? de banor jag springer på är på 350, eller om det är 360 kanske. 400m verkar vara ganska ovanligt... iaf har jag aldrig sprungit på nån sån - så vips har du sprungit mycket snabbare!!! :-)

Anonym sa...

Andrea, det låter sannerligen som att du är i en stor träningssvacka. Jag var där för några månader sedan, men jag tränade på som vanligt och en dag vände allt igen. Den dagen kommer också för dig. Ge inte upp! Du vet att du har de snabba kilometertiderna inom dig, det visade du inte minst på Vårruset tidigare iår. Min pollenallergi har börjat släppa lite (och idag regnade det, yes!) men jag äter också tabletter varje dag. Hoppas du får bättre som hjälper dig. Har du funderat något ikring om du kanske tränar för mycket med för få vilodagar eller sover för lite?

Cizzi sa...

hoppas att det släpper snart =)

Anonym sa...

Solrosfrön är yam... Läskigt för de är så små så det känns som att man inte äter så mkt :o)!

Felicitas sa...

Jag tycker att du är jätteduktig som kämpar på! Det släpper säkert snart ska du se! :)

Sofy sa...

Babe! Ring vårdcentralen bums! Sådär jobbigt kan du ju inte få ha det. Det verkar oerhört orättvist tycker jag! I övrigt.. klart du har formen inom dig. Kanske en vilovecka är på sin plats?! Typ total vila från löpning, så attd et bara tokspritter i benen till nästa pass?! Du har ju jobbat på hela hösten och hela våren. River är en klok herre!

Skickar energikramar till dig. ( skulle behöva en själv, mina tankar flyger från jobbet hela tiden, känns inte som jag gör många knop just nu, fastän jag verkligen borde)

Unknown sa...

Måste vara banan som är felmätt ;) Jag röstar för en liten vila, och sen favvorundan. Det kommer lösa sig vet du!

Löpning & Livet sa...

puma: kanske.. jag har bara fått för mig att den är 300m.. det finns startlinjer för 300m och 150m (plus lite andrs) så jag bara förutsatte att det var så.. Tänk om det visar sig att det är 350m (har inte hunnit kolla upp det än), då känns allt mycket bättre helt plötsligt! :D

river: jo det är jag verkligen! Måste intala mig att inget blir bättre av att ge upp! Att det går såhär dåligt just nu tror jag är en kombination av allergi, förlite sömn (jag går upp 5 ca fyra dagar i veckan och har svårt att komma i säng före 23 nu när det är så just ute), värmen och att jag slarvar och äter förlite.. Usch jag borde skämmas1 :D

cizzi: det hoppas jag med..

anna: jo man blir ju inte så mätt direkt :)

felictas: tack :)

sofy: jo jag ska! idag har jag missat telefontiden, men imorn ska jag försöka hinna!! Funderar på att ta en veckas totalvila snart.. även om oftast vilar två dagar i veckan och det ibland, pga av sjukdom eller annat, blir flera dagars uppehåll är det kolkt att ta små pauser ibland!

mialena: :D

TheLoonyNail sa...

Jag tycker du är jätteduktig som tränar trots allergi!!Tänk vad stark du kommer känna dig när allergin är borta :)

Anonym sa...

Du är bra! Alla har svackor ibland och din allergi gör säkerligen inte saken bättre! Var inte för hård mot dig själv och fortsätt kämpa med samma envisa och härliga energi som du gör nu :) Jag tror på dig och på att det kommer släppa när den värsta pollenperioden är över!
Och sov! Sömn är kanonviktigt och trötta ben orkar inte springa fort så döm inte din kropp på förhand, kanske handlar det om hur de blir behandlad emellanåt ;)
Stora kramar!!

Anonym sa...

Åh, jag älskar också solrosfrön! Kan äta flera kilo tror jag men synd de är så feta. Iofs nyttigt fett =)

Löpning & Livet sa...

vargungen: tackar :) jo man får tänka positivt trots att det känns motigt!

emmelie: nej jag vet! fast ändå tenderar jag att döma mig själv för hårt.. att man aldrig lär sig :)

cicci: jepp, supergott! :D